Head lugejad, palun kiiresti teie abi. Kirjutan järgmisesse [digisse] lühikest õpetust sellest, kuidas mängida adventuremänge, mida panna tähele, millist loogikat arvestada, mida teha siis, kui tundub, et oled lootusetult ummikusse sattunud ja tahaksid mängu kõrvale visata.
Kindlasti on enamus teist neid rohkem või vähem mänginud, seega jagage kommentaarides või soovi korral privaatselt e-postile oma nõuandeid ja nippe meie hädasolevatele lugejatele, et saaksin neid ajakirjas kasutada.
Tähh!
Henrik
8 kommentaari ↓
1. Otsi netist korralik walkthrough kõrvale. Kusagil jänni jääd ja oled seda tüüpi inimene, kes ei viitsi raisata viis tundi otsimaks õiget pikslit mida klikkida, siis abiks alati. (Discworld 2’es olin ma ükskord jännis lausa mitu kuud kuna ei tahtnud walkthrough abiga asja teha. Tuli välja, et bumerang tuleb kasta värvipotti, et saaks selle visata maali sisse, kuhu oli peitu pugenud pisike imp, keda sul oli vaja fotokaamera sisse pista, et sa saaksid sellega koopamaalingutest pilte teha ja inspireerida lammast triikimislauaga surfama. Või midagi taolist.)
2. Proovi kõike kõigega.
3. Interaktiivsed objektid on tihti natuke teistsuguse graafikaga kui mitte-interaktiivsed taustad. Kõigis mängudes see ei kehti, aga paljudes siiski. Kliki neid.
4. Kombineeri kõike kõigega.
Küsin vennalt abi. Ta paistab alati teadvat :)
Elveri soovitus “proovi/kombineeri kõike kõigega” üldiselt toimib. Spoilerite lugemine võiks olla siiski viimane võimalus – milleks siis üldse mängida? Väike peamurdmine on ikka abiks. Aga kui kohe kuidagi ei saa, siis http://www.the-spoiler.com/ abiks.
Ise kasutasin näiteks siis, kui Simon the Sorcerer 3D-s ühest lõpupuzzlest edasi ei saanud. Oli nimelt vaja mängus arvuti CD-ROM-i lugeja avada, aga sel ei olnud nuppu ega miskit. Ja siis tuli välja, et tuleb oma arvuti CD-lugejal eject nuppu vajutada – tulemus kandus üle mängu. Ülicool puzzle muidugi, aga seda poleks ma ilma spoilerita iial ära arvanud.
lisaks kõigi tegelastega uuesti kõnelemisele tasub ka kõik lokatsioonid uuesti läbi kolistada – juhtub tihti, et mõni surnud objekt või dekoratsiooni osa muutub interaktiivseks alles teatud tegevuse/dialoogi läbimise järel.
ja kui ikkagi on kõrvalist abi tarvis, siis lihtsast ja lineaarsest walkthrough’st märksa parem on puukujuline vihjesüsteem, kus sulle esialgu mitmel viisil üritatakse kalapüüdmiseks õnge ulatada ja alles viimases punktis must valgel öeldakse, mida kust võtta ja kuhu pista tuleb. seda leiab sadade mängude jaoks aadressilt http://www.uhs-hints.com/ .
lucasartsi klassikute ja offspringide (loe: sam & max episoodid siis hetkel viimased) puhul tuleb tugevalt äraspidise loogikaga arvestada.
nagu juba korduvalt öeldud:
– katseta kõike kõigega;
– räägi kõigega kõigest, ballast kukub reeglina ära, alles jäävad miskitpidi asjalikud jutud.
– uhs stiilis hindid on VÄGA hea variant, kui muudmoodi tõesti hakkama ei saa;
– walkthrough on saatanast rikub mängu ära. kõikse iimane abinõu;
– pixelhunting – reeglina kursor interaktiivsete asjade peal muutub;
– purju joomine kehtib ainult mitmekesi mängimise puhul ;)
– offf, igaüks ei viitsi mängu lahkama hakata ;)
sõprade appikutsumise mõte on vist as good as it gets. adventure žanrina pole kunagi huumoripuuduse poolest silma paistnud.
tahaks näiteid ka tuua, aga vist parem mitte… eileõhtune sam & max season 2 episoodid 1-3 põhjuseks. väga ühte auku näited tuleksid :)
pisut offtopic, aga as lucasartsi klassikuid meiemail kuskilt saada ka on? kasutatuna ebayst otsimine välja arvatud.
uuematest sam & maxi esimene season on minu suureks üllatuseks igal pool poodides nähtav asi. vanematest siis space, kings ja police questide kogumikud ja larryde kogumik ilusti olemas.
Hei Hendrik!
Mulel väga meedlivad su teisipäevahommikud ETVs ja tore et sa mänguteema viimasel ajal oled üles võtnud, aga palun, PALUN lõpeta konsoolimängudele vihjamine kui “arvutimängudele” :) äärmisel juhul ehk videomängud, aga kuna PC mängurdus väljaspool tõsientusiaste, STEAMi ja piraate on samahästi kui surnud (kui mdiagi drastilist ette ei võeta, nagu PC-Gaming Alliance ehk nüüd näitab) siis arvutimäng nt Guitar Hero kohta, eriti kui demoda seda Wii peal (muide, Wii Guitar Herodest vähemalt üks osa shippis väga suure veaga – nimelt oli audio Dolby Digitali asemel Mono. Activsion lubas koopiad välja vahetada, aga ostes soovitan ikkagi chekkida) on ikkagi väga eksitav.
PeZ – Mänguentusiast :)
P.S.
Vabandan sadade kirjavigade pärast eelmises postis. Teinekord pole ehk mõistlik pärast pikka hambaarstikäiku kohe blogidesse kommenteerima rünnata.
You must log in to post a comment.